System zastrzegania Kart to:

  • rozwiązanie pozwalające na szybkie zastrzeżenie karty płatniczej nawet jeśli nie znamy numeru telefonu do swojego banku
  • kluczowym elementem systemu jest zautomatyzowana infolinia IVR, wykorzystująca technologię rozpoznawania mowy (portal głosowy)
  • portal głosowy przekierowuje posiadacza karty do właściwej infolinii wydawcy w celu zastrzeżenia karty




Jak działa System Zastrzegania Kart?

Głównym komponentem Systemu jest Portal głosowy, czyli system IVR wyposażony w technologie automatycznego rozpoznawania i syntezy mowy, który pozwala posiadaczom kart na głosowe wybranie Banku, na infolinię którego System dokona przekierowania rozmowy.

Kto jest operatorem systemu?

Operatorem systemu jest Związek Banków Polskich.

Czy usługa jest płatna?

Usługa jest bezpłatna. Jedyny ponoszony koszt to koszt połączenia telekomunikacyjnego – zgodnie z tabelą opłat swojego operatora telekomunikacyjnego.

Czy rozmowa jest nagrywana?

Tylko częściowo. System nagrywa rozmowę od połączenia się Użytkownika z Systemem do przekierowania Użytkownika do Banku. Rozmowa pomiędzy Użytkownikiem a Bankiem nie jest nagrywana przez System.

Ukradziono mi kilka kart płatniczych z różnych Banków. Czy mogę zastrzec je wszystkie na raz?

Nie. Użytkownik w czasie jednego połączenia może zastrzec karty tylko jednego Banku. By zastrzec kartę innego Banku, Użytkownik musi ponownie połączyć się z Systemem.

Jakie dane muszę podać?

System Zastrzegania Kart nie zada żadnego innego pytania niż o nazwę Banku, w którym Użytkownik posiada kartę płatniczą. Nie zapyta o imię, nazwisko, PESEL, ani żadną inną daną.

O co zapyta mnie pracownik banku przyjmujący zgłoszenie?

Po uzyskaniu połączenia z osobą przyjmującą zgłoszenie należy podać dane, o które zostaniemy poproszeni przez pracownika Banku. Dane te są potrzebne do prawidłowej identyfikacji zarówno klienta jak i karty, której zastrzeżenie chcemy zgłosić.

Czy System działa za granicą?

Tak. Do numeru 828 828 828 wystarczy dodać prefiks +48.